קול ששון וקול שמחה


קול ששון וקול שמחה

אין ספק כי ערב החתונה, הצהרת האמונים בין גבר לאישה, הוא אחד האירועים המשמעותיים והמרגשים בחייו של אדם. ערב החתונה סובב כולו סביב החתן והכלה, ואלו, לכבודו, מתהדרים בבגדים יקרים ונראים טוב יותר מכפי שנראו אי פעם... הגבר בחליפת שלושה חלקים והאישה באחת מהבחירות הקריטיות בחייה, של ההולמת מבין שמלות כלה, מעטרים את אלבום התמונות שיהווה מאותה נקודה ואילך, אבן פינה מכוננת בחיי כל סלון, בכל דירה, בה יבחרו לשכון. בישראל מתחתנים כ 36,000 זוגות טריים מדי שנה ונתון זה עולה בכ- 5% בכל שנה, בהתאם לקצב הריבוי הטבעי. גיל הכלה הממוצע עומד על 27 וחצי, ואילו גיל החתן כמעט ונושק לשלושים. כמו כן, החתונה הממוצעת נאמדת בסכומים של כמה עשרות אלפי שקלים, בין כל ההוצאות על הבר ומזכרות הגימיקים וההדפסות חולצות עם סיסמאות שונות עדיין ההוצאה הגדולה והעיקרית ביותר, איך לא, קשורה באוכל. מנה לאורח יכולה לנוע בין 85 שקלים ועד ל-600 שקלים בקייטרינג יוקרתי ביותר. אז מה, מתחתנים?

 

גם חתונה עסקית באה בחשבון

לא רק חתונה, בר מצווה או ברית מילה מעטרים את אולמות האירועים בימים אלה, כי אם גם השקות עסקיות, יציאת מוצר חדש לשוק, חיבורים עסקיים כאלה ואחרים, ידועים כטרנד החדש והמוביל את אולמות האירועים בימים אלו. כמו כל מוצר פרסום שמחולק על מנת לפרסם באופן גלוי או סמוי חברה או מוצר, כך גם מושקים אירועים, שבאים לפרסם בכסות של חגיגה. העובדים באים להרים כוסית, השותפים האסטרטגיים מכבדים את האירוע, ובסופו של יום, כולם נהנים וסיבת החגיגה חודרת לתודעה. בעל השמחה מאותת כי מצב עסקיו מאפשר לו שמחה שכזו, השותפים מקבלים ביטחון, העובדים מרגישים נחת רוח וביטחון תעסוקתי, והצרכנים מקבלים בזרועות פתוחות את המוצר החדש או ההתאגדות המוצגת בקול תרועה רמה של ששון ושמחה. חליפת שלושה חלקים עדיין משחקת תפקיד, המוסיקה היא מזון בלתי נמנע, והקייטרינג קובע את הקצב.

 

רק בשביל לקבל חיבוק

אירועים הם מזמן לא ציון דרך כמו שהם ברומטר. אינדיקציה לכך שהסביבה שלנו עדיין איתנו, חיה ונושמת. מדי פעם צריך לבצע בדק בית, סיבת המאורע היא רק בגדר אמתלה לא מחייבת. אנחנו בסך הכל צריכים לקבל חיבוק מהסבתא/ מהידיד/ מהשותף, ממי שלא יהיה, כדי לדעת שהם כאן, איתנו, ושהכל, בסופו של יום, ממשיך כסדרו...